دیابت بارداری

یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

دیابت  بارداری

دیابت دوران بارداری می تواند همراه با علائم شایع و یا بدون هیچ علامتی بروز نماید ، دقت در نشانه های این بیماری می تواند به شما در شناخت نوع  و شدت آن  کمک کننده باشد . درمان سریع این بیماری در دوران بارداری از  وارد شدن آسیب به مادر و جنین جلوگیری نموده و مانع تشدید آن می شود .

همانطور که می دانید دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابت است که در طی دوران بارداری در زنان بروز می کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود.

علت بروز دیابت دوران بارداری

بد نیست بدانید که  در بیماران مبتلا به دیابت، انسولین به مقدار کافی تولید نمی شود  و یا این که سلول ها نمی توانند از انسولین استفاده کنند  این مشکل باعث می شود که گلوکز وارد سلول ها نشود، زمانی که گلوکز وارد سلول نشود در نتیجه میزان گلوکز (قند) خون بالا می رودقند خون بالا می تواند آسیب های جدی به مادر وارد کند و البته در بیشتر موارد باعث وزن گیری بیش از اندازه و درشت شدن جنین شود.

دیابت-بارداری

احتمال بروز دیابت بارداری چقدر است ؟

دیابت بارداری در ۳ تا ۶ درصد زنان باردار دیده می شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود.

علائم شایع دیابت بارداری چیست؟

• افزایش اشتها و پرخوری
  • احساس تشنگی بیش ازحد و عطش مداوم
  • احساس پرادراری و تشدید میزان ادرار
  • بروز و ابتلا به عفونت ها ، (زن باردار دچار عفونت های مکرری در مثانه، واژن و پوست می شود.)
  • ابتلا به بیماری قند خون بالا
  • تغییرات غیرعادی وزن و بیشتر اضافه وزن
  • داشتن احساس خستگی مداوم و حس کوفتگی

دیابت بارداری اغلب با تولد نوزاد از بین می رود اما باید دقت داشت که در طی دوران بارداری میزان قند خون را کنترل کرد و مانع افزایش میزان آن شد تا از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری شود . سعی کنید در رابطه با کنترل دیابت در این دوران تحت نظر یک متخصص قرار بگیرید .

با تشکر مدیریت سایت کلینیک تشخیص و درمان سرطان باران

ارسال شده در مقالات توسط baran