علائم اصلی سرطان پستان

پنج شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

علائم اصلی سرطان پستان، که خانم ها باید مد نظر داشته باشند و بلافاصله پس از مشاهده به پزشک مراجعه کنند:

breast cancer

یک توده یا بافت سفت در هر منطقه ای از پستان که بعد از پایان دوره قاعدگی به صورت خود به خود بهبود پیدا نکند.
تغییر در اندازه یا شکل پستان
تغییر در پوست پستان مانند فرورفتگی یا برآمدگی
درد در پستان که بعد از دوره قاعدگی بهبود پیدا نکند.
راش_پوستی
تغییر در موقعیت نوک پستان
ترشحات از نوک پستان

شایع ترین علامت سرطان سینه توده بدون درد در سینه است که در ۷۵ درصد از موارد خود فرد از آن مطلع می شود . برای همین موضوع ، بهترین مسئله برای بیماریابی سرطان سینه این است که زنان خودآگاهی لازم را داشته باشند.

زنانی که در سن ۲۵ تا ۳۰ سال، اگر سابقه خانوادگی این سرطان را داشتند هنگام استحمام مخصوصا در پایان دوره عادت ماهیانه حتما سینه های خود را ماهی یکبار معاینه کنند و اگر توده ای یا چیز غیر طبیعی توجه شان را جلب کرد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند .

یک مطالعه طولانی مدت نشان می‌دهد زنانی که اغلب در معرض نور مصنوعی قرار دارند، خطر بالایی را برای ابتلا به سرطان پستان تجربه می‌کنند. ارتباط میان نوردهی مصنوعی و خطر سرطان پستان در بعضی از زنان بیش از دیگران مشهود بود، به ویژه در میان زنان یائسه که سابقه سیگار کشیدن دارند.
🔸 یک مطالعه طولانی مدت توسط گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد زنانی که در طول شب بیشتر در معرض نور مصنوعی هستند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش می‌یابد. روشنایی مصنوعی شامل چراغ‌های خیابانی، علائم تجاری و دیگر روشنایی‌های شبانه در اطراف خانه‌های ما است.

✅در واقع آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان تحت چنین شرایطی بیش از ۱۴ درصد است. به خصوص زنانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که دارای سطح بالایی از روشنایی فضای باز در شب است، مستعدتر هستند.

ارسال شده در نشانه ها و علایم سرطان توسط کلینیک روشنا