سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

علامت های احتمالی سرطان سینه

از سرطان های شایع در دنیا سرطان سینه می باشد و از انواع سرطانهایی است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است  اما اگرعلائم نادیده گرفته شوند می تواند خطرناک باشد و باعث متاستاز ( انتقال به بخشهای دیگر بدن) شود. به همین دلیل در صورت مشاهده علائم باید آنها را جدی گرفت.  از انواع این علائم چندمورد مهم تر می باشند که در آینجا به آنها اشاره می کنیم.

علائم اولیه:

وجود منطق سفت و گره مانند در سینه :

در مواردی که مناقطق گره مانندی در سینه مشاهده شود باید آنها را جدی گرفت. البته هر نوعگره و سفتی علامت سرطان نیست ودر بسیاری موارد گره ها خوش خیم هستند و تناه یک کیست ساده می باشند . ولی در عین حال باید سینه هامرتبا توسط خود فرد معاینه شوند و اگر فرد  مورد غیر عادی مشاهده کرد حتا به پزشک مراجعه کند.

تغییر در پوست سینه :

یکی از علائم سرطان سینه تغییر در ظاهر پوست سینه می باشد. که پوست سینه قرمزمی شود یا در آن کهیر و قرمزی  و سلولیت دیده می شود.

درد در ناحیه سینه :

یکی دیگر از علائم مراحل اولیه سینه درد در ناحیه سینه می باشد. در این مرحله در هنگام معاینه سینه در سینه کمی درد احساس می شود اما در مراحل پیشرفته درد زیاد می شود وسینه بسیار حساس می شود.  ولی این درد نباید با درد پیش از قاعدگی اشتباه گرفته شود

خروج ترشح از سینه:

در مواردی ترشح از سینه مشاهده می شود و پس از مدتی قطع می شود ولی در سرطان سینه این ترشحات نه تنها قطع نمی شوند بلکه بوی بدی دارند و ترشحات معمولا چرکی می باشند. در موارد نادر نیز خونریزی جزئی از نوک سینه نیز مشاهده می شود.

کاهش وزن: یکی از موارد هشدار دهنده در مورد سرطان کاهش وزن فرد بدون دلیل  و بدون کاهش میزان غذا می باشد .این نوع کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل نشانه وجود مشکلی در بدن است. اگراین کاهش وزن بیش از ۵ کیلوگرم است حتما باید جدی گرفته شود.

خونریزی های غیر طبیعی:

خونریزی های غیر از زمان عادت ماهیانه نشانه وجود بیماری است که باید حتما به پزشک مراجعه کرد و معاینه شد.

تغییر فرم سینه :

در صورت مشاهده تغییر حالت در بافت سینه و فرو رفتگی و قرمزی، فردباید مورد بررسی و تحت نظر پزشک قرار گیرد

احساس خستگی مفرط:

یکی دیگر از علائم سرطان احساس خستگی دائم است. بدون شک، زندگی کردن در شهرهای بزرگ با این میزان ترافیک، آلودگی هوا، استرس، دغدغه های روزمره، کار در بیرون منزل و همچنین کارهای خانه باعث خستگی می شود. این نوع خستگی کاملا طبیعی است. اما مشکل زمانی است که این خستگی مزمن شود و حتی بعد از استراحت کافی نیز برطرف نشود. در این صورت بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

تغییراتی در سایز سینه ها:

تغییرات ایجاد شده در اندازه  سینه ها می تواند نشان دهنده  وجود سرطان باشد. اگر احساس می کنید سینه های تان ملتهب و ورم کرده و یا به اندازه غیرعادی در آمده است، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ارسال شده در درمان سرطان توسط baran